صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب EQ ای کیو پرسمان جامع نهم انتشارات گاج

معرفی کتاب EQ ای کیو پرسمان جامع نهم انتشارات گاج

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/27 396 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب برای دانش‌آموزان پایه نهم مناسبت بوده و شامل مجموعه‌ای از بهترین سؤالات و تمرینات پایه نهم است.

کتاب ای کیو (EQ) جامع نهم از مجموعه سوالات خوب انتشارات گاج است که توسط علی اکبر طالبی و گروه مولفان گاج در پانصد و شش صفحه منتشر شده. اگر به دنبال کتاب کار هستید، به شما توصیه می‌کنیم این کتاب را با دقت بیشتری بررسی کنید. چرا که این کتاب را هم می‌توان کتاب کار دانست و هم کتابی فراتر از یک کتاب کار. مجموعه کتاب‌های پرسمان گاج برای پایه‌های مختلف منتشر شده‌اند و دو دسته متفاوت دارند. بعضی از آن‌ها به صورت جامع برای تمام دروس یک پایه منتشر شده‌اند و تعدادی از آن‌ها تنها به یک درس خاص اختصاص دارند. در این مطلب به معرفی دقیق این کتاب می‌پردازیم:

چرا ای کیو (EQ) پرسمان جامع نهم گاج؟

کتاب ای کیو جامع نهم گاج تمام کتاب‌های اصلی پایه نهم شامل ریاضی، علوم، عربی، فارسی و انگلیسی را دربرمی‌گیرد. به همین دلیل می‌توان آن را کتابی کامل و جامع در نظر گرفت. بخش آموزشی کتاب شامل شرح درس‌های دقیق و خوبی است که به شما در مرور مطالب کتاب‌های درسی کمک می‌کند. در کنار این موضوع کتاب ای کیو (EQ) جامع نهم سؤالات تشریحی مرتبط با هر مبحث را در اختیارتان قرار داده و پاسخنامه تشریحی آن نیز در همین کتاب در دسترس شماست. پس اگر در پاسخ دادن به سوالی دچار مشکل شوید، می‌توانید به راحتی به پاسخنامه رجوع کنید.

از آنجایی که دانش‌آموزان پایه نهم باید کم‌کم خودشان را برای کنکور آماده کنند و با شیوه طراحی سوالات تستی و مهارت تست زنی آشنا شوند، در انتهای هر بخش تعدادی تست نیز از هر مبحث طرح شده و در کتاب قرار دارد. همه این ویژگی‌های مثبت باعث شده این کتاب منبعی مناسب برای دانش‌آموزان پایه نهم باشد.

درسنامه ای کیو EQ پرسمان نهم گاج

از آن‌جایی که کتاب ای کیو (EQ) پرسمان نهم گاج، کتابی جامع است برای تمام دروس پایه نهم درسنامه‌های مجزا وجود دارد. شما می‌توانید درس مورد نظر خود را از روی فهرست انتخاب کرده و سپس به سرفصل مربوطه بروید. برای هر درس براساس ساختاری که دارد، درسنامه‌های ویژه‌ای طراحی شده. به طور مثال برای درس ریاضی که دارای فرمول و راه‌حل است، درسنامه‌ها با شرح دقیق فرمول‌ها و توضیح راه‌حل‌ها طراحی شده و نکات نیز به صورت برجسته در طول درسنامه‌ها آمده‌ است. ضمن اینکه تعداد زیادی مثال و نمونه سؤال در درسنامه قرار گرفته تا بتوانید آنچه می‌آموزید را به صورت دقیق با تمرین و تکرار یاد گرفته و در حافظه بلند مدت خود ثبت کنید. از طرفی درسنامه‌های کتاب تمرین‌های کتاب درسی تمام دروس را پوشش می‌دهند و دیگر لازم نیست که مدام بین دو کتاب در رفت و آمد باشید.

سوالات ای کیو (EQ) پرسمان جامع نهم گاج

کتاب ای کیو (EQ) پرسمان جامع نهم گاج شامل دو نوع سؤال تستی و تشریحی است که مجموعاً تعداد آن‌ها ۲۳۴۲ سؤال است. این تعداد سؤال برای دانش‌آموزی که می‌خواهد خودش را برای آزمون‌ها و امتحانات سال تحصیلی آماده کند، بسیار مناسب است. در ضمن این سؤالات به صورت درس به درس طرح شده‌اند تا بتوانید پس از مطالعه هر کدام از سرفصل‌های یک درس به سراغ آن‌ها بروید. این شیوه از پاسخ دادن به سؤال بهترین شیوه برای ارزیابی وضعیت خودتان است تا بتوانید میزان پیشرفت و یا رفع اشکالتان از یک مبحث خاص را بسنجید. ضمن اینکه سؤالات در قالب‌های مختلف تشریحی، صحیح و غلط، کامل کردنی و ... طرح شده‌اند تا بتوانید نکات هر درس را روی انواع سؤالات مرور کنید.

خوب است بدانید که سؤالات این کتاب براساس استانداردهای طراحی سؤالات امتحانی طرح شده‌اند و با وجود اینکه تالیفی هستند، می‌توانند ذهنتان را برای آزمون و امتحان آماده کنند. بهتر است برای پاسخ دادن به سؤالات هر کدام از دروس برنامه ریزی داشته باشید و به طور منظم به سراغ بخش سؤالات بروید. هر چه بیشتر تمرین کنید، مطالب و مباحث درسی بیشتر و عمیق‌تر در ذهنتان ثبت می‌شود. بنابراین توصیه ما این است که بعد از خواندن درسنامه هر درس، زمانی را به پاسخ دادن به سؤالات اختصاص دهید و از آزمون و امتحان فراری نباشید. چون آزمون‌ها کلید رسیدن به موفقیت را در دستانتان می‌گذارند.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر