صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب سیر تا پیاز جغرافیا دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

معرفی کتاب سیر تا پیاز جغرافیا دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/31 390 زمان مطالعه: دقیقه
اگر به مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج آشنا باشید، می‌دانید که این کتاب هم در واقع سه کتاب در یک کتاب است.

کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج کامل‌ترین کتاب جغرافیای ایران دهم است که توسط فرهاد بهرامیان تالیف شده است. سه بخش کلی سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج شامل آموزش، کنکور و امتحان بوده که باعث می‌شود این کتاب برای تمام دانش‌آموزان تمام رشته‌ها و داوطلبان کنکور سراسری مناسب باشد. در صورتی که می‌خواهید درصد خوبی در درس جغرافیا کسب کنید و زیر گروه موردنظرتان برای درس جغرافی ضریب قابل توجهی دارد، این کتاب یکی از بهترین منابع برای جغرافی پایه دهم است. در این مطلب به معرفی و تحلیل این کتاب می‌پردازیم.

آموزش کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج

کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج شامل بخشی به نام آموزش است. در بخش آموزش شرح درس‌های کتاب منطبق با سرفصل‌های جغرافی پایه دهم آمده است. یکی از ویژگی‌های بخش آموزش در کتاب‌های سیر تا پیاز گاج جامع و کامل بودن مباحث است. به طوری که هیچ نکته‌ای از قلم نمی‌افتد و شما در حین مطالعه حتی نیازی به کتاب درسی خود ندارید. بلکه از توضیحات کتاب می‌توانید کل درس را یاد بگیرید. علاوه بر این نکات هر درس در قالب جدول و کادرهای مختلف و برجسته کردن مطالب آمده‌اند. بنابراین بهتر روی آن‌ها تمرکز می‌کنید و نکات بیشتر در ذهن‌تان می‌مانند.

تعداد زیادی مثال و نمونه سؤال در بخش آموزش این کتاب گنجانده شده تا بتوانید به خوبی مباحث را مرور کنید. نمونه سؤالات تشریحی هستند؛ اما نکات زیادی در سؤال و جوابشان وجود دارد که بهتر است به آن‌ها حسابی توجه کنید.

امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج

بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم انتشارات گاج مخصوص دانش‌آموزان پایه دهم است. در این بخش انواع نمونه سؤالات امتحانی با رعایت استانداردهای طراحی سؤال برای امتحان قرار گرفته. اگر نزدیک امتحان است و یا اگر مباحث را خوانده‌اید و می‌خواهید خود را با چند امتحان درست و حسابی ارزیابی کنید، بخش امتحان این کتاب برایتان خیلی مناسب است. یکی از خوبی‌های این بخش تعداد زیاد سؤالات است که اجازه می‌دهد تا حد امکان خودتان را محک بزنید و نه تنها در شب‌های امتحان بلکه در کل سال تحصیلی برای هر آزمون و امتحانی آماده باشید. علاوه بر این سؤالات به شکل‌های مختلف طراحی شده‌اند تا بتوانید با انواع آن‌ها آشنا شوید و با دیدن سؤالات متنوع استرس نگیرید. اگر دانش‌آموز پایه دهم هستید، تحت هیچ شرایطی از بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج غافل نشوید.

تست کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج

بخش تست این کتاب برای داوطلبان کنکور سراسری مناسب بوده و از همان ابتدای پایه دهم تا شب کنکور می‌تواند به دردتان بخورد. این تست‌ها از منابع مختلف گردآوری شده و در کنار انواع تست‌های تالیفی منبعی جامع از پرسش‌های چهار گزینه‌ای درس جغرافی پایه دهم است. اگر می‌خواهید تمام آنچه یاد گرفته‌اید را مرور کرده و از تسلط‌تان بر درس جغرافی مطمئن شوید، باید تست زنی را به بخش مهمی از برنامه ریزی کنکور خود تبدیل کنید. اگر بتوانید به طور مداوم برای تمام دروس تست بزنید، مطالبی که خوانده‌اید در ذهنتان مرور شده و با انواع و اقسام تست‌های سخت و دشوار، پیچیده و یا حتی آسان کنکور آشنا می‌شوید. تست زنی بعد از مطالعه یکی از موثرترین روش‌ها برای مرور مباحث و تسلط بر دروس مختلف است.

از آن‌جایی که درس جغرافیا تا حدی فهمیدنی و تا حدی هم حفظ کردنی است، شما به تست زنی زیاد برای این درس نیاز دارید. در صورتی که تنها مطالعه کنید، مطالب خیلی زود از حافظه‌تان پاک می‌شوند. اما تست زنی به شما کمک می‌کند تا هر نکته‌ای را در قالب یک سؤال مرور کنید. سؤال در ذهنتان می‌ماند و حتی وقتی تست مشابهی ببینید، جواب آن بلافاصله یادتان می‌آید. این روش برای خواندن درس جغرافیا بسیار مفید است. به همین دلیل است که کتاب‌های سیر تا پیاز گاج در کنار نمونه سؤالات امتحانی، بخش ویژه‌ای برای تست هم دارند. کتاب سیر تا پیاز جغرافیای دهم گاج یکی از منابع خوب کنکور برای درس جغرافی پایه دهم است. خواندن آن را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر