صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

معرفی کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم کلیه رشته ها انتشارات گاج

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/27 332 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج هم شامل سه بخش آموزش، کنکور و امتحان است.

کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج، کتابی مناسب برای دانش‌آموزان و داوطلبان تمام زیر گروه‌های آموزشی کنکور سراسری است. اگر با مجموعه کتاب‌های سیر تا پیاز انتشارات گاج آشنا باشید، می‌دانید که بسیاری از آن‌ها در واقع سه کتاب در یک کتاب هستند. فرقی ندارد که داوطلب کنکور تجربی باشید، انسانی یا ریاضی، مهم این است که با داشتن این کتاب می‌توانید یکی از مهم‌ترین دروس عمومی را به خوبی یاد بگیرید. بدون تردید می‌دانید که درس زبان و ادبیات فارسی در کنکور، درس مهمی است. به این دلیل که بسیاری از دانش‌آموزان برای این درس در مقایسه با دروسی مثل عربی یا زبان انگلیسی بیشتر وقت می‌گذارند. بنابراین رقابت در کسب درصد عالی در این درس بالاست. کتاب‌های کمک درسی می‌توانند در این مسیر یاریگر شما باشند. کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج می‌تواند انتخاب خوبی برایتان باشد. این کتاب را خدایار قربانی، سید علی مرتضوی، مرتضی و نعمت الله بوالحسنی در هجده درس تالیف کرده‌اند. در ادامه به تحلیل و بررسی دقیق‌تر این کتاب می‌پردازیم. با این مطلب همراه باشید:

بخش آموزش کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج

اولین بخش کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم انتشارات گاج بخش آموزش و یا همان درسنامه است. به جرات می‌توان گفت که مولفان برای تالیف بخش آموزش این کتاب از یک خط و یا نقطه کتاب درسی فارسی غافل نشده‌اند. پس با خیال راحت به سراغ درسنامه کتاب بروید. در این درسنامه تمام مباحث به خوبی شرح داده شد‌ه و هر بیت و یا متنی به شکل دقیق بررسی شده است. داوطلبان باید درس ادبیات را براساس سه مبحث قلمرو فکری، قلمرو زبانی و قلمرو ادبی بخوانند. به طور دقیق‌تر می‌توان گفت این سه بخش که شامل واژه و لغت، دستور زبان و آرایه‌های ادبی است. مباحث درسنامه نیز به همین ترتیب طراحی و ارائه شده‌اند. در صورتی که بتوانید درسنامه را به طور کامل مطالعه کرده و یاد بگیرید به مرور این مباحث نیز برایتان ساده می‌شود. مثلاً وقتی یک شعر در کتاب آمده باشد، تمام ابیات این شعر از هم مجزا شده و سپس نکات مربوط به هر سه قلمرو در زیر آن توضیح داده شده‌اند.

در کنار این بخش‌ها، جدول‌ها و کادرهایی نیز به موضوعات دیگر از جمله گونه‌شناسی و تاریخ ادبیات اختصاص پیدا کرده. مجزا شدن این بخش‌ها باعث می‌شود که هم بتوانید در زمان دیگری آنها را مطالعه کنید و هم متوجه تفاوت موضوعی آنها بشوید و در صورت نیاز نکاتشان را یادداشت کنید. با توجه به اینکه بعضی از مباحث درس زبان و ادبیات فارسی را باید به شیوه حفظ کردنی مطالعه کرد، می‌توانید این مباحث را از مباحث فهمیدنی جدا کرده و به صورت مجزا از هم مطالعه‌شان کنید.

دانش‌های زبانی و ادبی نیز بخش دیگری است که در آن قواعد و دستور زبان به طور کامل توضیح داده شده. در قسمت کارگاه متن پژوهی هم می‌توانید به نمونه سؤالاتی پاسخ دهید که فهم و درک مطلب را برایتان کامل می‌کند.

بخش امتحان سیر تا پیاز فارسی دهم گاج

بخش امتحان کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج شامل مجموعه‌ای متنوع از نمونه سؤالات امتحانی است. از آن‌جایی که بسیاری از دانش‌آموزان قبل از کنکور سراسری و به عنوان یک کتاب کار از سیر تا پیاز فارسی دهم گاج استفاده می‌کنند، بخش امتحان می‌تواند بسیار مفید و کاربردی باشد. این سؤالات در قالب‌های متنوع و براساس استانداردهای طراحی سؤالات امتحانی گردآوری شده‌اند. پس می‌توانید با اطمینان خاطر از آن‌ها استفاده کنید و برای هر امتحانی آماده شوید.

بخش کنکور سیر تا پیاز فارسی دهم گاج

بخش تست نیز شامل انواع تست‌های ترکیبی، تالیفی و کنکوری است. بهتر است زمانی به سراغ بخش تست کتاب سیر تا پیاز فارسی دهم گاج بروید که درسنامه را خوانده و بر بخش آموزش مسلط شده باشید. اگر قرار است تا زمان کنکور برای درس فارسی دهم فقط همین کتاب را مطالعه کنید برای تست زنی برنامه ویژه‌ای داشته باشید. تعداد تست‌های همه بخش‌ها تقریباً یکسان است و اختلاف فاحشی در تعداد سؤالات وجود ندارد. شما می‌توانید در صورت تمایل به صورت درس به درس تست بزنید و یا مباحثی که برایتان سخت‌تر هستند را به بعد از مرور دوباره موکل کنید و به سراغ مباحث آسانتر بروید. فصل بندی دقیق کتاب کار را برای دانش‌آموزان و داوطلبان کنکور راحت‌تر کرده است.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر