صفحه نخست / معرفی کتاب / مجموعه سوال های طبقه بندی شده زیست شناسی رشته تجربی انتشارات قلم چی جلد اول و دوم

مجموعه سوال های طبقه بندی شده زیست شناسی رشته تجربی انتشارات قلم چی جلد اول و دوم

 آخرین بروزرسانی: 1401/01/07 281 زمان مطالعه: دقیقه
کتاب آبی قلم‌چی زیست جامع، از مجموعه کتاب‌های طبقه بندی شده انتشارات کانون فرهنگی آموزش است. این کتاب تمام سرفصل‌های سه کتاب زیست دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد.

داوطلبان کنکور تجربی می‌توانند با داشتن این کتاب مباحث زیست شناسی را مرور کرده و تست بزنند. بسیاری از دانش‌آموزان تنها جلد اول کتاب زیست شناسی جامع قلم چی را تهیه می‌کنند. این در حالی است که شما برای تسلط بر مباحث زیست‌شناسی به هر دو جلد این کتاب نیاز دارید. در این دو کتاب میزان اهمیت هر موضوع و زیر موضوع در یک فصل مشخص شده است. بنابراین داوطلب می‌تواند حتی از طریق فهرست کتاب برنامه ریزی دقیقی برای مطالعه درس زیست شناسی بچیند.

خودارزیابی در کتاب آبی قلم چی زیست جامع

در فهرست کتابهای آبی انتشارات قلم‌چی می‌توانید بخش خودارزیابی را ببینید. داوطلبان می‌توانند پس از مطالعه و تست زنی وضعیت خود را بررسی کنند و ببینند چقدر بر مباحث آن فصل مسلط شده‌اند. داوطلبان باید میزان تسلط خود را برحسب گزینه‌های موجود مشخص کرده و پس از آن برای ادامه مسیر برنامه‌ریزی کنند. مثلاً اگر داوطلبی در خودارزیابی گزینه «مسلط نیستم» را انتخاب کند، می‌داند که باید برای خواندن و مرور دوباره آن مبحث برنامه‌ریزی داشته باشد. بنابراین با دقت در مباحث کتاب زیست شناسی جامع قلم‌چی می‌توانید میزان تسلط خود را سنجیده و ارزیابی کنید.

درسنامه کتاب آبی قلم چی زیست جامع

درسنامه کتاب آبی قلم چی زیست جامع با نمودار درختی شروع می‌شود. بسیاری از داوطلبان از نمودار درختی برای مرور مباحث استفاده می‌کنند و گاهی خودشان با کشیدن نمودار درختی مباحث یک فصل را خلاصه می‌کنند. بنابراین باید این نمودارها را جدی بگیرید. پس از آن شرح درس همراه با ذکر تمام نکات موجود در آن آمده است. این نکات مهم هستند و داوطلبان می‌توانند با یادداشت برداری آنها را دوباره مرور کنند. ریز موضوعات هر فصل در کتاب‌های آبی قلم‌چی پیمانه‌هایی هستند که می‌توانید تعدادشان را روی جلد و در فهرست کتاب هم ببینید.

بودجه بندی تست‌ها در کتاب آبی قلم‌چی زیست جامع

تست‌های کتاب آبی قلم چی زیست جامع براساس هر پیمانه مشخص شده است. بررسی تعداد تست‌های هر درس از هر پایه نشان می‌دهد که تعداد تست‌ها یکسان نیست. متفاوت بودن تعداد تست‌های هر مبحث به دلیل بودجه بندی متفاوت تست‌های کنکور است. در این کتاب نیز تلاش شده به مباحث مهم و پرتکرار کنکور تجربی بیشتر پرداخته شود و به همان نسبت تعداد تست بیشتری برای آن مباحث در کتاب گنجانده شود. مثلاً تعداد تست‌های فصل زیست شناسی؛ دیروز، امروز و فردا ۶۰ تاست. در حالی که تعداد تست‌های فصل گوارش و جذاب مواد ۲۰۰ تاست. ناگفته پیداست که مبحث گوارش از اهمیت بسیار بیشتری برخوردار است.

کتاب آبی زیست جامع قلم چی را چطور بخوانیم؟

کتاب آبی قلم چی زیست جامع، منبع خوبی برای درس زیست شناسی کنکور تجربی است. برای خواندن این کتاب باید قبل از هر چیز کتاب‌های درسی خود را مطالعه کرده و نکاتش را استخراج کنید. پس از آن می‌توانید نمودارهای درختی را بخوانید، تست‌های هر مبحث را بزنید و پاسخها را از روی جلد دوم کتاب زیست جامع قلم‌چی که پاسخنامه تشریحی تست‌هاست، بررسی کنید. در نهایت با مراجعه به فهرست کتاب، خودتان را ارزیابی کرده و وضعیت‌تان را مشخص کنید. در صورتی که نیاز به مرور بیشتر دارید، بهتر است برای مطالعه بیشتر برنامه ریزی کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر