صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب شیمی پایه کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب شیمی پایه کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/19 277 زمان مطالعه: دقیقه
اگر با مجموعه کتاب‌های پرسش‌های چهار گزینه‌ای انتشارات خیلی سبز آشنا باشید، می‌دانید که این کتاب‌ها برای آمادگی کنکور سراسری بسیار مناسب و کاربردی هستند.

کتاب شیمی پایه انتشارات خیلی سبز برای دانش‌آموزان و داوطلبان رشته تجربی و رشته ریاضی فیزیک منتشر شده است. مولفان این کتاب نیما سپهری، مهدی براتی و یاسر عبداللهی هستند و این کتاب را در پانصد و هشتاد و هشت صفحه تالیف و گردآوری کرده‌اند. در ادامه با جزئیات و ساختار این کتاب بیشتر آشنا می‌شویم:

فهرست کتاب شیمی پایه خیلی سبز

در کتاب شیمی دهم و یازدهم خیلی سبز مباحث و سرفصل‌های درس شیمی به ریز موضوعات کوچکتر تفکیک و تقسیم شده است. ضمن اینکه سرفصل‌ها به ترتیب از پایه دهم و سپس پایه یازدهم مرتب شده‌اند. به عنوان مثال فصل کیهان، زادگاه الفبای هستی شامل هفت بخش کوچکتر است. بخش اول از صفحه یک تا پنج کتاب درسی، بخش دوم از صفحه پنج تا نه، بخش سوم از صفحه نه تا پانزده و به همین ترتیب هر بخش چند صفحه از کتاب درسی را در بر‌می‌گیرد. در انتهای تمام این فصل‌ها نیز پاسخنامه تشریحی قرار گرفته تا دسترسی به آن ساده‌تر باشد و بتوانید بدون معطلی به آن مراجعه کنید.

درسنامه شیمی پایه خیلی سبز

یکی از بخش‌های محبوب در کتاب شیمی پایه انتشارات خیلی سبز درسنامه‌هایی است که در آن محتوای آموزشی به شیوه‌ای منظم و تفکیک شده به داوطلبان ارائه می‌شود. در صورتی که با ذهنی آماده و با تمرکز کافی به سراغ این بخش بروید، می‌توانید کوله‌بارتان را از نکته‌های مهم و کنکوری پر کنید و سر جلسه کنکور خیالتان از شیمی دهم و یازدهم راحت باشد.

از جمله ویژگی‌های جالب درسنامه‌های کتاب این است که حل مسائل شیمی در آنها به طور کامل، دقیق و مرحله به مرحله شرح داده شده است. ضمن اینکه اگر مسئله‌‌ای چند راه‌حل متفاوت دارد به آنها نیز اشاره شده تا بتوانید روش کنکوری و سریع‌تر را پیدا کنید. این ویژگی باعث می‌شود تا متناسب با مهارتها و توانایی خودتان برای حل مسائل از روش مناسب استفاده کنید.

تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای

اغلب داوطلبان کنکور سراسری رشته ریاضی و تجربی با این هدف کتاب شیمی پایه خیلی سبز را تهیه می‌کنند که بتوانند تست بزنند. تست‌زنی از مهم‌ترین اهداف خوانندگان این کتاب است. به همین دلیل بعد از هر درسنامه مقدار زیادی تست در این کتاب گنجانده شده است. تعداد تست‌ها نیز متناسب با میزان اهمیت هر سرفصل است. به عنوان نمونه فصل قدر هدایای زمینی را بدانیم از شیمی پایه یازدهم دارای بیشترین میزان تست است. پس از آن فصل کیهان زادگان الفبای هستی از شیمی پایه دهم بیشترین تست را به خود اختصاص داده است. در مجموع تعداد تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای به اندازه‌ای هست که بتوانید در شیمی پایه تسلط کافی پیدا کرده و درصد خوبی در کنکور سراسری کسب کنید.

در کنار همه این ویژگی‌ها خرید کتاب شیمی پایه خیلی سبز این مزیت را دارد که تمام مباحث شیمی دهم و یازدهم را پوشش می‌دهد و دیگر لازم نیست به سراغ کتاب‌های اضافه بروید. با این کتاب کل نیازتان به تست را برای دو پایه برطرف می‌کنید و راهی جلسه کنکور می‌شوید!

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر