صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب آرایه های ادبی جامع کنکور کلیه رشته ها نشر الگو

معرفی کتاب آرایه های ادبی جامع کنکور کلیه رشته ها نشر الگو

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/19 297 زمان مطالعه: دقیقه
مهم‌ترین هدف تالیف این کتاب کمک به دانش‌آموزان دانش‌آموزان برای تسلط بر یکی از مهم‌ترین مباحث زبان و ادبیات فارسی است.

کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو در چهارصد و چهل صفحه توسط علیرضا عبدالمحمدی تالیف شده است. این کتاب شامل آموزش کامل به اضافه پرسش‌های چهار گزینه‌ای و پاسخنامه تشریحی است. در صورتی که شما هم از میزان اهمیت مباحث آرایه‌های ادبی باخبرید و به دنبال کتاب مناسبی برای این مبحث هستید، بهتر است این مطلب را تا انتها دنبال کنید:

فهرست کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو

در کتاب آرایه‌ های ادبی الگو پنج فصل کلی وجود دارد. همان‌طور که مولف در مقدمه کتاب توضیح داده است، این پنج فصل شامل این موارد است: در فصل اول شیوه مطالعه مبحث آرایه‌های ادبی به همراه پیشنهادی برای برنامه‌ریزی مطالعه این مبحث آمده. در فصل دوم تمام آرایه‌های ادبی که یک داوطلب کنکور سراسری به آن نیاز دارد توضیح داده شده. در فصل سوم تمام تکنیک‌ها و ترفندهای ابداعی آورده شده و در فصل چهارم تیپ‌بندی تست‌های آرایه‌های ادبی شرح داده شده. در فصل آخر هم پاسخنامه تست‌های فصل چهار قرار گرفته است.

درسنامه و آموزش کامل

همان‌طور که اشاره شد، مبحث آرایه‌های ادبی بسیار مهم است. این مبحث شامل موضوعات زیادی است و خواندن آنها به صورت یک جا و کامل کار ساده‌ای نیست. به همین دلیل کتابی مثل کتاب آرایه‌ های ادبی نشر الگو می‌تواند به دانش‌آموزان کمک زیادی کند. با توجه به فهرست‌بندی کتاب می‌شود گفت که درسنامه آن برای هر فصل متفاوت است. اما مولف متناسب با مبحث هر فصل، شرح خوبی از مبحث موردنظر آورده تا شما با موضوع به طور دقیق آشنا شوید. به عنوان مثال در فصل مربوط به آرایه‌های ادبی، تمام این آرایه‌ها به همراه توضیحات و مثال‌های کاربردی شرح داده شده‌اند. مثال‌هایی که در طول درسنامه قرار گرفته‌اند نیز با دقت تشریح و واکاوی شده‌اند تا دیگر هیچ اشکالی برایتان باقی نماند.

تعداد و تیپ‌بندی تست‌ها و سوالات چهارگزینه‌ای

در کتاب آرایه‌های ادبی جامع الگو می‌توانید تیپ‌های مختلف تست‌های کنکوری و تالیفی را پیدا کنید. در دسته‌ اول از انواع تست‌های کتاب می‌توان به تست‌هایی اشاره کرد که به یک آرایه‌ خاص اشاره دارند. این تست‌ها را می‌توانید بعد از مطالعه مبحث مربوط به هر آرایه پاسخ دهید. ویژگی مثبت این تست‌ها در این است که می‌توانید خودتان را ارزیابی کنید و بسنجید که دقیقاً در فهم کدام آرایه اشکال دارید و کدام آرایه را به خوبی یاد گرفته‌اید.

دسته دوم تست‌های کتاب شامل تست‌های ترکیبی و کنکوری است. در این تست‌ها ممکن است یک یا چند آرایه همراه با هم مورد سؤال قرار گرفته باشد. این تست‌ها به دلیل سختی و پیچیدگی بیشتر از اهمیت زیادی برخوردار هستند و تعدادشان در کتاب نیز بیش از تست‌های دسته قبل است.

پاسخ تشریحی آرایه‌های ادبی

آخرین بخش کتاب آرایه‌های ادبی نشر الگو پاسخنامه تشریحی است. این بخش نیز مثل سایر بخش‌های کتاب دارای اهمیت بوده و غفلت از آن می‌تواند عواقب سنگینی به دنبال داشته باشد. مثلاً ممکن است شما یک سوال را بر اساس یک حدس نادرست پاسخ داده و به شکلی کاملاً اتفاقی گزینه درست را انتخاب کرده باشید. در صورتی که همان نکته در کنکور به شکل دیگری مطرح می‌شود و ممکن است این بار دیگر گزینه انتخابی شما درست نباشد. خواندن پاسخنامه شما را با نکات مهم هر تست به طور کامل آشنا می‌کند. بنابراین مطالعه آن لازم و ضروری است.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر