صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب عربی جامع کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

معرفی کتاب عربی جامع کنکور رشته ریاضی و تجربی انتشارات خیلی سبز

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/21 275 زمان مطالعه: دقیقه
از ویژگی‌های مهم این کتاب جامعیت آن بوده که توانسته تمام سرفصل‌های درس عربی پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش دهد.

کتاب عربی جامع انتشارات خیلی سبز برای داوطلبان کنکور سراسری رشته تجربی و رشته ریاضی فیزیک مناسب است. این کتاب را بهروز حیدربکی و کاظم غلامی در ششصد و شصت صفحه تالیف کرده‌اند. این کتاب با ویژگی‌های خود نیاز داوطلبان را مناسب برطرف کرده است. در صورتی که قصد دارید برای درس عربی از این کتاب استفاده کنید، بهتر است ابتدا با بخش‌های مختلف و ساختار کلی آن آشنا شوید:

فهرست کتاب عربی جامع خیلی سبز

در صورتی که به فهرست کتاب عربی جامع خیلی سبز نگاهی بیندازید، متوجه می‌شوید که سرفصل‌های آن به ترتیب از پایه دهم، یازدهم و دوازدهم مرتب و چیده شده‌اند. این شیوه طراحی کتاب باعث شده تا دانش‌آموزان بتوانند حتی در طول سال تحصیلی و قبل از شروع مطالعه دقیق و منظم برای کنکور سراسری هم از این کتاب استفاده کنند. فقط کافی است که به درس موردنظر از پایه مدنظرتان مراجعه کنید تا بتوانید درسنامه، تست و پاسخنامه مرتبط با آن را پیدا کنید.

درسنامه عربی جامع خیلی سبز

مولفان برای طراحی درسنامه‌ها از روشی استفاده کرده‌اند تا داوطلبان و یا دانش‌آموزان بیشترین بهره‌برداری را از آنها داشته باشند. به این صورت که مباحث هر درس به ریز موضوعاتی تفکیک شده و به صورت مجزا شرح داده شده است. در کنار این موارد از جداول و کادرهای مختلف استفاده شده تا نکات بیشتر در ذهنتان ثبت شود. در درسنامه کتاب عربی جامع کنکور انتشارات خیلی سبز مقدار زیادی مثال و نمونه سوال و تمرین نیز وجود دارد. این مثال‌ها به شما کمک می‌کند بعد از خواندن کتاب درسی و قبل از رفتن سراغ تست‌های درس عربی، به خوبی مباحث را مرور کنید. در کنار این‌ها نکات تکمیلی نیز در طول درسنامه‌ها قرار گرفته‌اند. این نکات تکمیلی می‌توانند به فهم بهتر شما از مباحث کمک کنند، پس بهتر است در صورت نیاز آن‌ها را یادداشت و به طور منظم مرور کنید.

تست‌ها و پرسش‌های چهار گزینه‌ای

تقریباً اکثر دانش‌آموزان و داوطلبان با این هدف کتاب عربی جامع خیلی سبز را تهیه می‌کنند تا بتوانند تست بزنند. تست‌زنی مهم‌ترین کاری است که باید برای آمادگی کنکور سراسری انجام دهید. تست‌های این کتاب هم با هدف آمادگی شما در شکل‌ها و شیوه‌های مختلف طراحی و گردآوری شده‌اند. در مجموع بیش از سه هزار تست در این کتاب وجود دارد و می‌توان گفت این تعداد تست برای سه پایه مناسب و به شکلی مطلوب تقسیم‌بندی و پراکنده شده است. به طوری که شما می‌توانید برای هر پایه تعداد زیادی تست بزنید.

در کنار تعداد مشخصی تست که به هر کدام از سرفصل‌های عربی دهم، یازدهم و دوازدهم اختصاص داده شده، حدود سیصد تست نیز به طور ویژه برای درک مطلب طراحی شده است. با استفاده از این تست‌ها می‌توانید میزان تسلط خود را بر مبحث مهم درک مطلب افزایش دهید. چرا که این مبحث در تست‌های عربی کنکور سراسری از اهمیت زیادی برخوردار است.

پس از تست‌زنی می‌توانید به پاسخنامه کتاب پرسش‌های چهار گزینه‌ای عربی جامع خیلی سبز مراجعه کرده و پاسخ‌های خود را بررسی کنید. پاسخنامه‌ کتاب مفصل و جامع بوده و شامل نکات مربوط به هر تست به اضافه ترفندهای تست زنی است.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر