صفحه نخست / معرفی کتاب / معرفی کتاب لغت و املا جامع کنکور کلیه رشته ها نشر الگو

معرفی کتاب لغت و املا جامع کنکور کلیه رشته ها نشر الگو

 آخرین بروزرسانی: 1401/02/24 320 زمان مطالعه: دقیقه
این کتاب یکی از بهترین منابع برای فراگیری لغت و آموختن نکات و ترفندهای مرتبط با درس املا است و می‌تواند برای دانش‌آموزان و داوطلبان مفید و موثر باشد.

کتاب لغت و املا جامع نشر الگو با توجه به اهمیت مبحث لغت و املا در کنکور سراسری و همچنین وجود اشکالات فراوان در این مبحث در بین دانش‌آموزان و داوطلبان منتشر شده است. این کتاب در پانصد و بیست صفحه توسط علیرضا عبدالمحمدی تالیف و تدوین شده است. در ادامه به معرفی دقیق‌تر این کتاب می‌پردازیم:

فهرست کتاب لغت و املا جامع

با نگاهی اجمالی به فهرست کتاب لغت و املا الگو متوجه می‌شوید که مباحث آن به شکلی منظم و دقیق تفکیک و طبقه‌بندی شده‌اند. این کتاب با شرح نکاتی درباره تکنیک‌های تست‌زنی و اهمیت مبحث املا و لغت شروع می‌شود. احتمالاً می‌دانید که اگر بتوانید تمام تست‌های مربوط به لغت و املا را به درستی پاسخ دهید حدود ۲۵ درصد از درس زبان و ادبیات فارسی را کسب کرده و می‌توانید برای دست‌یابی به ۷۵ درصد باقیمانده رقابت کنید.

فهرست این کتاب شامل بررسی لغت و املای سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم به صورت درس به درس است. پس از بررسی کامل سه پایه، مولفان تلاش کرده‌اند به سرفصل‌هایی بپردازند که داوطلبان بیشترین اشکال را در آنها داشته و تست‌های پیچیده‌ای نیز از آنها طرح شده‌ است.

از جمله سرفصل‌های مهم و جالب توجه این کتاب، توجه به تشابهات املایی و معنایی، زنجیره املایی، صد متن و صد بیت املایی خارج از کتاب و... است. این سرفصل‌ها به شکلی چیده شده‌اند که تمام نکات مهم و برجسته تست‌های کنکوری را دربربگیرند.  

تست‌های کتاب لغت و املا جامع 

پس از اینکه بتوانید مباحث و نکات مهم و کنکوری هر پایه را به صورت درس به درس مطالعه کنید، باید تست بزنید. رفتن به مرحله تست زنی هم مستلزم تسلط کافی بر مباحث کتاب و همچنین مرور نکات آن است. بنابراین به یک مطالعه سرسری قناعت نکنید و کتاب را با دقت بخوانید. تست‌های این کتاب شامل چند دسته کلی هستند که در ادامه به جزئیات هر کدام از آنها اشاره می‌کنیم.

تست‌های درس به درس

در کتاب لغت و املا نشر الگو تست‌هایی وجود دارد که به ترتیب از پایه دهم تا دوازدهم مرتب و تفکیک شده‌اند. این تست‌ها برای زمانی مناسب هستند که شما هر مبحث را مطالعه کرده‌اید و نیاز دارید تا تست‌های آن را بزنید. البته توصیه مولف کتاب این است که بلافاصله بعد از مطالعه به سراغ تست‌زنی نروید و اجازه دهید تا محتوایی که مطالعه‌ کرده‌اید، کمی در ذهنتان ته‌نشین شود. این شیوه به خصوص برای درس‌های حفظ کردنی مثل مبحث لغت بسیار اهمیت دارد.

تست‌های ویژه لغت و املا

دسته‌ بعدی تست‌های کتاب لغت و املا جامع انتشارات الگو شامل تست‌هایی هستند که بدون ترتیب پایه‌ها و مباحثشان طراحی شده‌اند. در بین این تست‌ها می‌توانید انواع تست‌های ترکیبی و تالیفی را پیدا کنید. مولف کتاب شش تیپ مختلف تست را در این بخش توضیح داده و با مثال نشان داده که باید چطور به آنها پاسخ دهید. در صورتی که بتوانید این تست‌ها را بفهمید و یاد بگیرید با هر کدام چطور برخورد کنید، کسب ۲۵ درصد از ۱۰۰ درصد درس زبان و ادبیات فارسی برایتان بسیار راحت خواهد شد.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر