صفحه نخست / معرفی کتاب / بهترین منابع هندسه کنکور

هر سال تعدادی از سؤالات ریاضی کنکور مختص درس هندسه است. این درس بین دو رشته علوم تجربی و ریاضی مشترک بوده اما تعداد سؤالات آن و بودجه بندی تست ها برای هر رشته متفاوت است.

با توجه به اینکه درس هندسه در مقایسه با مباحث اصلی ریاضی، ساده‌تر است خیلی از داوطلبان تصمیم می‌گیرند روی درس هندسه وقت بگذارند و تست‌های آن را بزنند. خواندن هندسه هم مثل ریاضی نیازمند تمرین و تست زنی مداوم است. بنابراین به کتاب‌های کمک آموزشی مناسبی نیاز دارید تا مکمل مطالعه‌تان باشد. در ادامه این مطلب بهترین منابع هندسه کنکور را معرفی می‌کنیم:

کتاب‌های سه بعدی هندسه نشر الگو

کتاب‌های سه بعدی نشر الگو بر شرح درس تمرکز بیشتری دارند. بنابراین اگر وضعیت درسیتان در درس هندسه ضعیف است و نیاز دارید قبل از تست زنی تا جای ممکن مباحث را مطالعه کرده و بخوانید، کتاب سه بعدی هندسه نشر الگو گزینه خوبی است. این مجموعه برای هندسه پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم کتاب‌های مجزایی دارد و با توجه به نیاز و تأکیدتان بر مباحث هندسه می‌توانید به سراغشان بروید.

ساختار کتاب‌ سه بعدی هندسه نشر الگو

کتاب هندسه سه بعدی نشر الگو با درسنامه شروع می‌شود. بخش درسنامه پر از مثال و تمرین است و چون هر مبحث تا حد امکان ریز شده، فهم آن ساده‌تر می‌شود. انواع نکات، تذکر و یادآوری هم در طول درسنامه گنجانده شده است. پس از درسنامه تعدادی تمرین و سپس تست آورده شده است. پاسخ هر مثال و تمرین و تست به صورت کامل تشریح شده و انواع راه‌حل‌های هر سؤال ذکر شده تا بتوانید راه‌حل کنکوری و غیرکنکوری هر مسئله را یاد بگیرید.

کتاب جمع بندی هندسه دهم، یازدهم، دوازدهم انتشارات مهر و ماه

کتاب جمع بندی هندسه انتشارات مهر و ماه مباحث کتاب درسی هندسه برای هر سه پایه دهم، یازدهم و دوازدهم را پوشش می‌دهد. این کتاب برای جمع بندی و مرور مباحث و همچنین برای تست زنی گزینه بسیار خوبی است.

کتاب جمع‌بندی هندسه انتشارات مهر و ماه چه ویژگی‌هایی دارد؟

کتاب جمع بندی هندسه انتشارات مهر و ماه چند بخش کلی دارد که شامل درسنامه، تست، پاسخنامه و فرمول‌نامه است. این کتاب هم تا حد امکان مباحث کتاب‌های درسی را شرح داده و با گردآوری کل فرمول‌های کتاب مرور و یادگیری آنها را برایتان ساده کرده است. درسنامه کتاب هم کم حجم، مختصر و مفید بوده و تعداد تست‌های آن برای دوره جمع‌ بندی مناسب و قابل توجه است.

کتاب سیر تا پیاز هندسه دهم، یازدهم، دوازدهم گاج

کتاب سیر تا پیاز هندسه در سه جلد توسط انتشارات گاج منتشر شده است. کتاب‌های سیر تا پیاز هندسه گاج می‌توانند برای تقویت هندسه در طول دوران تحصیل بسیار مفید باشند. ساختار این کتابها به گونه‌ای است که مثل یک کتاب کار همراه شماست و مشکلاتتان با هندسه را برطرف می‌کند.

کتاب سیر تا پیاز هندسه گاج برای چه کسانی مناسب است؟

کتابهای سیر تا پیاز هندسه گاج که به ترتیب برای هندسه دهم، یازدهم و دوازدهم منتشر شده، برای دانش‌آموزانی مناسب است که از نظر وضعیت تحصیلی در درس هندسه ضعیف و دچار مشکل هستند. این کتاب‌ها چه برای دوران مدرسه و چه برای دوران مطالعه هدفمند برای کنکور مناسب بوده و با داشتن سه بخش آموزش، امتحان و تست می‌توانند کمک حال دانش‌آموزان باشند و به تقویت درس هندسه کمک کنند.

با توجه به اینکه حدود یک سوم سؤالات ریاضی داوطلبان رشته ریاضی از درس هندسه است، پاسخگویی به تستهای هندسه اهمیت زیادی دارد. واقعیت این است که نمی‌توانید از تست های آن به سادگی عبور کنید و بهتر است به جای بیخیال شدن تست های هندسه، شیوه مطالعه آن را بیاموزید. با شناخت دقیق وضعیت خود در درس هندسه کتابهای مناسب‌تان را پیدا کرده و مطالعه و تست زنی را شروع کنید.

برای خرید بهترین منابع هندسه کنکور می‌توانید آن ها را از سایت بانک کتاب ایران با تخفیف تهیه کنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر