صفحه نخست / معرفی کتاب / کنکور تجربی با دیپلم کاردانش و فنی

کنکور تجربی با دیپلم کاردانش و فنی

 آخرین بروزرسانی: 1401/03/29 277 زمان مطالعه: 1 دقیقه
تغییر رشته در مرحله ثبت نام کنکور اتفاقی است که برای بعضی از داوطلبان می‌افتد؛ اما شرایط شرکت در کنکور با گروه آزمایشی متفاوت ابهامات و سؤالات مختلفی ایجاد می‌کند.

یکی از سؤالاتی که داوطلبان با دیپلم کاردانش و فنی دارند، این است که می‌توانند با دیپلم خودشان در کنکور تجربی شرکت کنند یا نه؟ در این مطلب به شرایط شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش و فنی می‌پردازیم و پیش‌نیازهای مهم آن را ذکر می‌کنیم.

کنکور تجربی با دیپلم کاردانش: نظام قدیم

یکی از مهم‌ترین موارد تعیین کننده برای شرکت در کنکور تجربی با دیپلم کاردانش و فنی این است که داوطلب دیپلم نظام قدیم داشته باشد یا نظام جدید؟ شرکت در کنکور تجربی برای داوطلبانی که دیپلم نظام قدیم دارند، شرط داشتن مدرک پیش دانشگاهی مهم و لازم است. در صورتی که دانش‌آموزی که در دبیرستان رشته کاردانش و فنی حرفه‌ای را خوانده باشد، این مدرک را ندارد. پس باید مدرک کاردانی داشته باشد تا بتواند در کنکور تجربی ثبت نام کند. داوطلب باید توجه کنند که اگر این مدرک را اخذ کرده باشند و تا ۳۰ شهریور فارغ‌التحصیل شوند، می‌توانند در کنکور تجربی همان سال شرکت کنند. در حالت دوم داوطلبان می‌توانند با گذراندن واحدهای درسی پیش‌دانشگاهی، مدرک پیش‌دانشگاهی را کسب کرده و در کنکور تجربی ثبت‌نام کنند.

 کنکور تجربی با دیپلم کاردانش: نظام جدید

داوطلبانی که دیپلم کاردانش و فنی حرفه‌ای نظام جدید دارند، امکان ثبت نام در تمام گروه‌های آزمایشی از جمله علوم تجربی را دارند و نیازی به کسب مدرک دیگری نیست. اما در هر دو حالت ذکر شده داوطلبان باید بدانند که دروسی که در دوران تحصیل خوانده‌اند دیگر در کنکور نقشی نداشته و باید برای مطالعه جدی دروس تخصصی کنکور تجربی برنامه‌ریزی کنند.

منابع کنکور تجربی

منابع کنکور تجربی برای داوطلبی که دیپلم کاردانش و فنی حرفه‌ای دارد، دقیقاً همان منابعی است که سایر داوطلبان برای شرکت در کنکور تجربی مطالعه می‌کنند. هر چند ممکن است که دانش‌آموزی که دیپلم کاردانش و فنی حرفه‌ای دارد، به مطالعه بیشتر و دقیق‌تری نیاز پیدا کند. این موضوع به میزان آگاهی داوطلبان از منابع و سرفصل‌های کنکور تجربی برمی‌گردد. اما درباره منابع کمک آموزشی و کتابهای تست باید قبل از انتخاب و تهیه کتاب، وضعیت خودتان را بسنجید و ببینید در چه دروسی به مطالعه بیشتر نیاز دارید. بعضی از کتاب‌های کمک آموزشی مثل مجموعه کتاب‌های ماجراهای من و درسام از انتشارات خیلی سبز و یا مجموعه سیر تا پیاز انتشارات گاج درسنامه‌های کامل و دقیقی دارند و می‌توانند در کنار کتابهای درسی، منابع خوبی برای درک بهتر سرفصل‌های دروس عمومی و اختصاصی باشند.

برنامه ریزی برای شرکت در کنکور تجربی

اگر با دیپلمی غیر از علوم تجربی قصد شرکت در کنکور تجربی را دارید، باید بتوانید خودتان را به داوطلبانی برسانید که در طول دوران تحصیل مباحث و محتوای آموزشی مرتبط را دریافت کرده و در حال مطالعه برای کنکور تجربی هستند. لازم نیست استرس بگیرید و نگران شوید، چون مطالعه به روش کنکوری به مهارتهایی نیاز دارند که اگر تلاش کنید، می‌توانید در طول چند ماه آنها را کسب کنید. بر روی مباحث مهم و پرتکرار و سرفصل‌های تست خیز دروس عمومی و اختصاصی رشته تجربی تمرکز کنید و با تست زنی خودتان را به بقیه داوطلبان برسانید.

اگر برای قبولی در کنکور تجربی به کتابهای کمک درسی نیاز دارید، بهتر است به سایت ایران بوک سری بزنید.

محتوا مدیر محتوا

دیدگاه کاربران



ورود به سیستم جهت ثبت نظر